Impact of teaching practice on the teacher's student in English

Authors

Keywords:

Teacher training, teaching practice, teachers in English, impact, El Salvador

Abstract

This article takes a brief tour of the teacher training program in El Salvador and the teaching practice component. Then it enters into the analysis and reflection on how teaching practice impacts positively or negatively on the professional profile of the future English teacher. This analysis is done on the basis of 10 key assumptions that all good teaching practice must achieve. Teaching practice is a fairly strong and systematized component within said training program that provides very favorable results; However, as I demonstrate in this article, there are areas where it does not have the impact it is supposed to have.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Nelson Rubén Martínez Reyes, Universidad Don Bosco, Universidad de Costa Rica Facultad de Educación

Catedrático de Didáctica del Inglés, Licenciado en Idioma Inglés y Director del Departamento de Investigación y Tecnología Educativa de la Universidad Don Bosco. Correo: nelson.martinez@udb.edu.sv

References

IESALC (2004) Estudio sobre losProcesos de Formación de losDocentes por parte de lasUniversidades e Institutos Pedagógicosde El Salvador Copán Honduras 6, 7de Septiembre de 2007 Consultadoel 15 de octubre 2007 enwww.iesalc.unesco.org.ve/.../Seminario%20COPAN/Presentación%20Formación%2Docente%20-%20El%20Salvador.pdf

Ley de Educación Superior (1995)

Ley de la Carrera Docente (1996)

Ministerio de Educación (2005)Instructivo para el Funcionamiento delas Carreras de Profesorado DirecciónNacional de Educación Superior

Ministerio de Educación (1997)Normas para la práctica docenteFormación Inicial de maestros ymaestras.

Ministerio de Educación (2006)Resultados de la InformaciónEstadística de Instituciones deEducación Superior 2005

OEI-Ministrio de Educación de ElSalvador (n. d.) Organización yEstructura de la Formación Docente en Iberoamérica _ El SalvadorConsultado el 15 de octubre 2007en www.oei.es/quipu/salvado r/informedocentes.pdf

SearchSoftwareQuality.com DefinitionsDefinición de "best practice"consultado el 23 de noviembre de2007 en http://searchsoftwarequality.techtarget.com/sDefinition/0,,sid92_gci498678,00.html

Published

2023-04-10

How to Cite

Martínez Reyes, N. R. (2023). Impact of teaching practice on the teacher’s student in English. Diá-Logos, 2(2), 06–23. Retrieved from https://www.revistas.udb.edu.sv/ojs/index.php/dl/article/view/243

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>