Impact of teaching practice on the teacher's student in English
Keywords:
Teacher training, teaching practice, teachers in English, impact, El SalvadorAbstract
This article takes a brief tour of the teacher training program in El Salvador and the teaching practice component. Then it enters into the analysis and reflection on how teaching practice impacts positively or negatively on the professional profile of the future English teacher. This analysis is done on the basis of 10 key assumptions that all good teaching practice must achieve. Teaching practice is a fairly strong and systematized component within said training program that provides very favorable results; However, as I demonstrate in this article, there are areas where it does not have the impact it is supposed to have.
Downloads
References
IESALC (2004) Estudio sobre losProcesos de Formación de losDocentes por parte de lasUniversidades e Institutos Pedagógicosde El Salvador Copán Honduras 6, 7de Septiembre de 2007 Consultadoel 15 de octubre 2007 enwww.iesalc.unesco.org.ve/.../Seminario%20COPAN/Presentación%20Formación%2Docente%20-%20El%20Salvador.pdf
Ley de Educación Superior (1995)
Ley de la Carrera Docente (1996)
Ministerio de Educación (2005)Instructivo para el Funcionamiento delas Carreras de Profesorado DirecciónNacional de Educación Superior
Ministerio de Educación (1997)Normas para la práctica docenteFormación Inicial de maestros ymaestras.
Ministerio de Educación (2006)Resultados de la InformaciónEstadística de Instituciones deEducación Superior 2005
OEI-Ministrio de Educación de ElSalvador (n. d.) Organización yEstructura de la Formación Docente en Iberoamérica _ El SalvadorConsultado el 15 de octubre 2007en www.oei.es/quipu/salvado r/informedocentes.pdf
SearchSoftwareQuality.com DefinitionsDefinición de "best practice"consultado el 23 de noviembre de2007 en http://searchsoftwarequality.techtarget.com/sDefinition/0,,sid92_gci498678,00.html
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.